Onze tool waarmee u uw toestemming voor ons gebruik van cookies kunt beheren, is tijdelijk offline. Daardoor kunnen sommige functies waarvoor uw toestemming voor het gebruik van cookies nodig is, mogelijk ontbreken.
GEDREVEN DOOR INVENTIVITEIT.
Onze nieuwe MINI Electric voertuigen combineren ons bekende creatieve gebruik van ruimte met toekomstgerichte technologie. Dit is goed terug te zien in het design en de positionering van het nieuwe accupack. Dat is in een T-vorm over de vloer aangebracht, verlaagt het zwaartepunt en optimaliseert de gewichtsverdeling voor nog meer wendbaarheid en de bekende MINI Go-Kart rijeigenschappen. Het erfgoed van innovatie leeft voort. We blijven het verhaal vertellen.
WENDBAARHEID DOOR VOORWIELAANDRIJVING.
ALL4 VIERWIELAANDRIJVING.
Het ALL4 vierwielsysteem van de nieuwe MINI Countryman Electric zorgt voor terreintrotserende tractie en grip op elke ondergrond, want het vermogen wordt dynamisch tussen alle wielen gedistribueerd. Als het systeem verlies van tractie detecteert op een natte of bevroren ondergrond, past het de verdeling van de aandrijfkracht dynamisch aan. Dus wat de weersverwachting ook is, jij behoudt de controle – en blijft in je element.
BESTUURDERS VAN DE MINI ELECTRIC - videoverhalen.
"Nog meer Go-Kart feeling onder de voorklep is gewoon niet mogelijk.”
REGENERATIEF REMMEN.
De remmen van de MINI Electric verlagen niet alleen de snelheid, maar kunnen je ook helpen de actieradius te vergroten. Dankzij regeneratief remmen wordt je snelheid (bewegingsenergie) als je het rijpedaal loslaat, weer omgezet in elektriciteit die naar de accu gaat. Met de twee beschikbare remmodi kun je de mate van regeneratief remmen aanpassen aan je rijstijl.
GEEN ZELDZAME METALEN IN DE NIEUWE MINI COUNTRYMAN ELECTRIC.
In het transmissiestelsel van de nieuwe MINI Countryman Electric gebruiken we helemaal geen "zeldzame metalen" meer. Dat is gelukt door een nieuwe designbenadering, waarbij magnetische velden worden gebruikt in plaats van conventionele magneten. Daardoor zijn die materialen niet meer nodig. Door deze belangrijke ontwikkeling is het productieproces nog duurzamer en wordt het milieu verder ontzien.
VEELGESTELDE VRAGEN.
Elektrische voertuigen gebruiken geen motorolie, dus je hoeft de olie niet regelmatig te verversen zoals bij een voertuig op benzine. Sommige onderdelen, zoals remmen en banden, hebben echter nog wel smering nodig als deel van regulier, professioneel voertuigonderhoud.
De belangrijkste grondstoffen voor de hoogvoltage-accu zijn kobalt, lithium, grafiet en nikkel. De ommanteling van de hoogvoltage-accu is gemaakt van aluminium. MINI (BMW Group) spant zich in voor een toeleveringsketen die verantwoordelijk en duurzaam is en die voldoet aan onze eigen hoge ethische en mensenrechten standaarden. Elke leverancier moet informatie verstrekken over de implementatie van milieu-, sociale en bestuursnormen, inclusief respect voor mensenrechten en het verbod op dwangarbeid. We werken nauw samen met belangrijke leveranciers van grondstoffen om ervoor te zorgen dat alle materialen op verantwoorde wijze worden gewonnen, zowel om het milieu te beschermen en te verbeteren als om de veiligheid en het welzijn van de werknemers op elk punt in de toeleveringsketen te waarborgen. We blijven ook onze logistieke operaties stroomlijnen om de impact van het transport van onderdelen naar onze fabrieken te verminderen.
Ja. Zowel Tesla's als andere elektrische voertuigen beschikken over dezelfde logica en tariefstructuur, zodat iedereen bij een laadstation terechtkan om op te laden.