EEN EN AL ELEKTRISCH. EEN EN AL HIER.

Nieuwe modellen en nieuwe manieren. Onze MINI van de volgende generatie brengt de legendarische Go-Kart feeling en het directe koppel naar een volgend duurzaam en elektrisch niveau. De prestaties die we zo geweldig vinden, blijven onveranderd. De achterliggende technologie wordt met de dag slimmer en schoner. Hier ontdek je de voordelen van het nieuwe elektrische rijden – hoeveel je bespaart, hoe vaak je moet opladen en hoe gemakkelijk elektrisch rijden kan zijn.
MINI elektrisch rijden - introvideo

WIST JE DAT?

MINI elektrisch rijden - scheidslijn MINI elektrisch rijden - scheidslijn
MINI elektrisch rijden - afbeelding - laadstations

MEER DAN 577.000

openbare laadstations in heel Europa.
MINI elektrisch rijden - afbeelding - CO2-vermindering

73-89%

potentiële afname van CO2-uitstoot.
MINI elektrisch rijden - afbeelding - groene energie

100% GROENE ENERGIE

gebruikt in het openbare MINI Charging netwerk.
MINI elektrisch rijden - afbeelding - laadsnelheid

28 MIN

om van 0-80% op te laden met een DC-snellader.
MINI elektrisch rijden - scheidslijn MINI elektrisch rijden - scheidslijn

De VOORDELEN ZIJN INDRUKWEKKEND.

Als je overstapt op een MINI Electric bespaar je aanzienlijk op brandstofkosten. Als je thuis kunt opladen, zijn de oplaadkosten per km een fractie van de kosten voor benzine. Mogelijk ben je ook vrijgesteld van wegenbelasting en spitsheffing. Nationale en regionale instanties, nutsbedrijven en andere organisaties kunnen aantrekkelijke subsidies geven voor het installeren van laadsystemen. En werkgevers die elektrische voertuigen als bedrijfswagen ter beschikking stellen, kunnen profiteren van belastingvoordelen en andere stimuleringsmaatregelen voor het beschikbaar maken van oplaadvoorzieningen.

HOE VER KAN IK KOMEN?

GA VER. GA VERDER.

MINI elektrisch rijden - actieradius MINI elektrisch rijden - actieradius

De nieuwe MINI Cooper Electric : Stroomverbruik (WLTP gecombineerd): 14,7 - 13,8 kWh / 100 km; CO2-uitstoot (WLTP gecombineerd): 0 g/km; E-actieradius (WLTP gecombineerd): 293-402 km

MINI Countryman SE ALL4 : Stroomverbruik (WLTP gecombineerd): 18,5 - 17,0 kWh / 100 km; CO2-uitstoot (WLTP gecombineerd): 0 g/km; E-actieradius (WLTP gecombineerd): 395-433 km

ZO MAXIMALISEER JE DE ACTIERADIUS.

MINI elektrisch rijden - teaser actieradius MINI elektrisch rijden - teaser actieradius

BEKIJK MEER TIPS EN TRUCS OVER DE ACTIERADIUS.

KOSTEN- EN TIJDCALCULATOR.

BEKIJK WAT JE KUNT BESPAREN.


PAS WAARDEN AAN.


Pas gewoon de invoerwaarden hieronder aan om de meest actuele vergelijking te krijgen.

MINI Electric
Vergelijkbare benzine-aangedreven auto
Potentiële besparingen op jaarbasis

Wijzigingen in de waarden hebben invloed op de berekeningen en de bespaarde bedragen. De standaardwaarden worden bepaald op basis van de gemiddelde prijzen die in de afgelopen 12 maanden zijn geregistreerd. Alle informatie hier is onder voorbehoud van wijziging.

Kies het aantal km dat je per dag rijdt door de knop te bewegen
km
0 km 800 km
wekelijkse volledige oplaadbeurt noodzakelijk
x
% van volle batterij nodig voor dagelijks traject
%
wat je bespaart ten opzichte van een vergelijkbaar benzinevoertuig

'S NACHTS THUIS LADEN

H LOOPTIJD
 
KOST
 
H LOOPTIJD
 
KOST
 

Publiek laden

H LOOPTIJD
 
KOST
 
H LOOPTIJD
 
KOST
 

 

De cijfers hebben betrekking op de nieuwe MINI Countryman Electric Essential uitvoering. Prijzen op basis van gemiddelde benzineprijs (€ x,xx/l) en elektriciteitskosten (€ x,xx/kWh) over de afgelopen 12 maanden. Voor het laatst bijgewerkt in (maand) 2023.

De actieradius in de praktijk is afhankelijk van diverse factoren, en dan met name de gekozen speciale uitrusting en de wiel- en bandenmaat, de persoonlijke rijstijl, de gereden route, weersomstandigheden en het gebruik van verwarming/koeling en voorconditionering. Afhankelijk van externe factoren, zoals de netspanning of buitentemperatuur, kan de oplaadtijd in de praktijk afwijken van de tijd die hier wordt weergegeven. De oplaadtijden zijn berekend op basis van een buitentemperatuur van 25°C.

ZIE AL JE OPLAADMOGELIJKHEDEN.

MINI elektrisch rijden - teaser opladen MINI elektrisch rijden - teaser opladen

EEN MOOIERE TOEKOMST CREËREN.

Projecten, verhalen en samenwerkingen – geïnspireerd door onze motivatie om het beter te doen en om meer te doen – voor ons allemaal én de planeet.

VEELGESTELDE VRAGEN.

Je kunt je MINI Electric net als elk ander apparaat opladen via het elektriciteitsnet. Daarvoor gebruik je de meegeleverde standaardlaadkabel die je in elk gewoon stopcontact kunt steken. Deze manier van opladen kan echter erg langzaam zijn en een specifieke thuislader is een veel betere, veiligere en snellere optie. MINI biedt aanvullende oplaadmogelijkheden, zoals een originele MINI Wallbox die je een handig, sneller alternatief biedt met een schaalbaar oplaadvermogen en een speciale 3-fasen-aansluiting van 11 kW. Of denk aan een slimme thuislader van onze partner Pod Point waarmee je veilig en intelligent kunt laden. Een standaard installatie is bij de prijs inbegrepen. Je kunt ook met je MINI partner praten over een combinatie van MINI Charging producten en diensten die perfect zijn afgestemd op de oplaadomstandigheden bij jou thuis.

Koud weer kan de actieradius van een elektrische auto met 10-12% verminderen. Tegenwoordig hebben de meeste elektrische auto's dan nog steeds een actieradius van 250-300 km. Ruimschoots genoeg voor de dagelijkse ritten. Dankzij slim technisch ontwerp zijn ze in de winter ook veel efficiënter dan veel mensen denken. Bij sneeuw presteren elektrische auto's beter dan conventionele auto's, dankzij de lage positie van de accu en het als gevolg daarvan lage zwaartepunt. De beste manier om koude periodes het hoofd te bieden, is door ervoor te zorgen dat het laadniveau van je MINI Electric niet onder de 20% komt. Dit laadniveau fungeert als reserve voor als de accu te koud is en die opgeslagen energie moet aanspreken om het laadproces te starten. Om efficiënt op te laden, moet de accutemperatuur van je auto bovendien binnen een bepaald bereik liggen: 15 tot 25°C. Als het buiten echt koud is, dient de accu eerst op te warmen voordat hij met een hogere snelheid kan opladen. Dus zet je auto indien mogelijk in een garage waar hij minder beïnvloed wordt door de buitentemperatuur.

De netwerkcapaciteit is niet zo'n groot probleem als vaak wordt gedacht. Tot nu toe heeft de markt van elektrische auto's een voorspelbare groei en worden stroomnetten in hetzelfde tempo uitgebreid. In de nabije toekomst is het niet nodig om de energieproductie op te voeren. Energieleveranciers hebben ruim de tijd gehad om vooruit te plannen. De exacte situatie verschilt wel per land. In Noord-Europa gaat de introductie van elektrisch rijden vrijwel moeiteloos dankzij de sterke stroomnetten. In andere delen van Europa gaat het wat moeizamer door de verouderde elektriciteitsinfrastructuur. Er wordt wel snel gewerkt aan verbetering. Een ‘onverwacht’ voordeel op dit gebied is dat de modernste elektrische auto's zelf een vitale rol kunnen spelen voor de flexibiliteit van het stroomnet. In plaats van alleen stroom te vragen, kan een elektrische auto binnen het stroomnet ook dienen als groot energieopslagstation op wielen. Zo kan energie worden opgeslagen en op een later moment worden gebruikt. De komende jaren zijn steeds meer opladers geschikt voor het bidirectioneel laden dat hiervoor nodig is.

Een elektromotor heeft veel minder bewegende delen dan een brandstofmotor, wat betekent dat elektrische auto's voordeliger zijn in onderhoud. De gemiddelde onderhoudsbeurt kost minder dan bij een brandstofauto. Naast deze besparing is het ook voordelig om de elektrische auto thuis op te laden, wat op de lange termijn ook een grote besparing is. Hoewel sommige aspecten bij een elektrische auto voordeliger zijn dan bij een brandstofauto, kosten traditionele onderdelen zoals banden en remklauwen ongeveer hetzelfde.

MINI Electromobility - teaser - volledig elektrische Aceman MINI Electromobility - teaser - volledig elektrische Aceman

DE NIEUWE MINI ACEMAN ELECTRIC.

Vanaf 285€/maand excl. BTW, huur voor
professionelen.*disclaimer

De nieuwe MINI Cooper Electric.

Vanaf 280€/maand excl. BTW, huur voor
professionelen.*disclaimer

MINI elektrisch rijden - teaser - Cooper Electric MINI elektrisch rijden - teaser - Cooper Electric
MINI elektrisch rijden - teaser - Countryman Electric MINI elektrisch rijden - teaser - Countryman Electric

De nieuwe MINI Countryman Electric.

Vanaf 350€/maand excl. BTW, huur voor
professionelen.*disclaimer