Onze tool waarmee u uw toestemming voor ons gebruik van cookies kunt beheren, is tijdelijk offline. Daardoor kunnen sommige functies waarvoor uw toestemming voor het gebruik van cookies nodig is, mogelijk ontbreken.
EEN EN AL ELEKTRISCH. EEN EN AL HIER.
WIST JE DAT?
MEER DAN 577.000
73-89%
100% GROENE ENERGIE
28 MIN
De VOORDELEN ZIJN INDRUKWEKKEND.
HOE VER KAN IK KOMEN?
GA VER. GA VERDER.
De nieuwe MINI Cooper Electric : Stroomverbruik (WLTP gecombineerd): 14,7 - 13,8 kWh / 100 km; CO2-uitstoot (WLTP gecombineerd): 0 g/km; E-actieradius (WLTP gecombineerd): 293-402 km
MINI Countryman SE ALL4 : Stroomverbruik (WLTP gecombineerd): 18,5 - 17,0 kWh / 100 km; CO2-uitstoot (WLTP gecombineerd): 0 g/km; E-actieradius (WLTP gecombineerd): 395-433 km
ZO MAXIMALISEER JE DE ACTIERADIUS.
BEKIJK MEER TIPS EN TRUCS OVER DE ACTIERADIUS.
Kies het aantal km dat je per dag rijdt door de knop te bewegen
'S NACHTS THUIS LADEN
Publiek laden
De actieradius in de praktijk is afhankelijk van diverse factoren, en dan met name de gekozen speciale uitrusting en de wiel- en bandenmaat, de persoonlijke rijstijl, de gereden route, weersomstandigheden en het gebruik van verwarming/koeling en voorconditionering. Afhankelijk van externe factoren, zoals de netspanning of buitentemperatuur, kan de oplaadtijd in de praktijk afwijken van de tijd die hier wordt weergegeven. De oplaadtijden zijn berekend op basis van een buitentemperatuur van 25°C.
ZIE AL JE OPLAADMOGELIJKHEDEN.
EEN MOOIERE TOEKOMST CREËREN.
VEELGESTELDE VRAGEN.
Koud weer kan de actieradius van een elektrische auto met 10-12% verminderen. Tegenwoordig hebben de meeste elektrische auto's dan nog steeds een actieradius van 250-300 km. Ruimschoots genoeg voor de dagelijkse ritten. Dankzij slim technisch ontwerp zijn ze in de winter ook veel efficiënter dan veel mensen denken. Bij sneeuw presteren elektrische auto's beter dan conventionele auto's, dankzij de lage positie van de accu en het als gevolg daarvan lage zwaartepunt. De beste manier om koude periodes het hoofd te bieden, is door ervoor te zorgen dat het laadniveau van je MINI Electric niet onder de 20% komt. Dit laadniveau fungeert als reserve voor als de accu te koud is en die opgeslagen energie moet aanspreken om het laadproces te starten. Om efficiënt op te laden, moet de accutemperatuur van je auto bovendien binnen een bepaald bereik liggen: 15 tot 25°C. Als het buiten echt koud is, dient de accu eerst op te warmen voordat hij met een hogere snelheid kan opladen. Dus zet je auto indien mogelijk in een garage waar hij minder beïnvloed wordt door de buitentemperatuur.
De netwerkcapaciteit is niet zo'n groot probleem als vaak wordt gedacht. Tot nu toe heeft de markt van elektrische auto's een voorspelbare groei en worden stroomnetten in hetzelfde tempo uitgebreid. In de nabije toekomst is het niet nodig om de energieproductie op te voeren. Energieleveranciers hebben ruim de tijd gehad om vooruit te plannen. De exacte situatie verschilt wel per land. In Noord-Europa gaat de introductie van elektrisch rijden vrijwel moeiteloos dankzij de sterke stroomnetten. In andere delen van Europa gaat het wat moeizamer door de verouderde elektriciteitsinfrastructuur. Er wordt wel snel gewerkt aan verbetering. Een ‘onverwacht’ voordeel op dit gebied is dat de modernste elektrische auto's zelf een vitale rol kunnen spelen voor de flexibiliteit van het stroomnet. In plaats van alleen stroom te vragen, kan een elektrische auto binnen het stroomnet ook dienen als groot energieopslagstation op wielen. Zo kan energie worden opgeslagen en op een later moment worden gebruikt. De komende jaren zijn steeds meer opladers geschikt voor het bidirectioneel laden dat hiervoor nodig is.
Een elektromotor heeft veel minder bewegende delen dan een brandstofmotor, wat betekent dat elektrische auto's voordeliger zijn in onderhoud. De gemiddelde onderhoudsbeurt kost minder dan bij een brandstofauto. Naast deze besparing is het ook voordelig om de elektrische auto thuis op te laden, wat op de lange termijn ook een grote besparing is. Hoewel sommige aspecten bij een elektrische auto voordeliger zijn dan bij een brandstofauto, kosten traditionele onderdelen zoals banden en remklauwen ongeveer hetzelfde.