KLANTENSERVICES.

WAT DOEN BIJ EEN ONGEVAL?

HOE GEEF IK EEN ONGEVAL OF SCHADE AAN?

Zijn er nog mensen betrokken bij het ongeval? Doe dan eerst je aangifte bij de politie.

Daarna kan je alle info doorgeven aan je verzekeringsmaatschappij. 

Doe dit vóór je de schade laat herstellen. Zo weet je op voorhand wat precies gedekt wordt.

Indien je verzekerd bent bij MINI Financial Services, kan je jouw aangifte snel en gemakkelijk doen via de app UBCall:

    •  Download UBCall in de Google Play Store (Android)
    •  Download UBCall in de Apple App Store (iOS)

Liever geen app? Doe je aangifte dan op een van deze manieren:
    •    Aangifte bij ongeval met tegenpartij:
        Mail alle info naar insurance.fs@bmw.be
                o    Ingevuld Europees schadeformulier
                o    Proces-verbaal (als er een is)
                o    Naam MINI  Partner waarbij je de schade wil laten herstellen.
                >    Vind hier je MINI Partner in de buurt

                 Dan regelen wij al de rest voor jou.

  •     Aangifte bij ongeval zonder tegenpartij of met onbekende tegenpartij:

        Geef ons alle info door via het online schadeformulier. Wij regelen de rest voor jou.

Hoe regel ik de herstelling?

Glasschade:
Glasschade is inbegrepen bij MINI Insurance Advanced en Ultimate. In dat geval kan je die laten herstellen:
• Erkende MINI Partner
> Maak een afspraak bij een MINI Partner in je buurt

Ben je verzekerd via MINI Financial Services of verzekerd voor glasschade via een andere verzekeraar? Dan is de herstelling van glasschade gratis.
Belangrijk: doe altijd eerst je aangifte.

Andere schade:

Laat je schade herstellen bij een erkende MINI Partner.
Dan ben je  zeker dat je MINI hersteld wordt met 100% originele onderdelen.
Ben je verzekerd via MINI Financial Services? Dan regelen wij alle administratie voor jou. Het enige wat je hoeft te doen?
• Doe je aangifte via het online schadeformulier.
• Maak een afspraak bij een MINI Partner in je buurt.
Wij regelen al de rest voor jou.

Hoe regel ik de terugbetaling?

Doe altijd eerst je aangifte bij MINI Financial Services, en daarna pas de herstelling.
Dan hoef je niet te betalen: wij regelen alle administratie en kosten rechtstreeks met de hersteller.

Denk eraan: zoals de meeste contracten werken ook de verzekeringen bij MINI Financial Services met een ‘eigen risico’.

Wat dat betekent? In de meeste gevallen krijg je alles terugbetaald:
    •     Glasschade voorruit
    •     Diefstal
    •     Inbraakschade
    •     Brand
    •     Natuurkrachten
    •     Aanrijding met wild
    •    Ongeval met derden waarbij de tegenpartij 100% aansprakelijk is

In sommige gevallen krijg je jouw kosten terugbetaald vanaf een bepaald bedrag: het eigen risico. Alles onder dat eigen-risico-bedrag moet je dan zelf betalen. Het gaat om:
    •     Vandalisme
    •     Materiële schade die niet in het eerste lijstje hoort
          Bijv. schade die je zelf veroorzaakte of schade bij een ongeval met onbekende tegenpartij

Hoeveel jouw eigen risico precies is? Dat vind je in jouw verzekeringscontract.

Vind je het niet terug? Dan zoeken we het graag even voor jou op:
•     insurance.fs@bmw.be
•     +32 890 51 11
Hou je klantennummer bij de hand. Dan kunnen we je nog sneller helpen.
Tip: hou je klantennummer bij de hand. Dan kunnen we jou nog sneller helpen.

Ben je verzekerd via MINI Financial Services?

Bel dan MINI Road Assist 24/7:
• In België: 0800 16 633 (gratis)
• In Luxemburg: 26 10 88 80 (lokaal tarief)
• Andere landen: +32 2 773 61 02 (lokaal tarief)

Hou je klantennummer, nummerplaat of chassisnummer bij de hand. Zo kunnen we je nog sneller helpen.

MINI Road Assist 24/7 zorgt voor:
• Slepen van jouw wagen
• Vervangwagen

Doe daarna je aangifte zoals hierboven.
Belangrijk: vermeld bij jouw aangifte zeker ook de MINI Partner waarnaar jouw auto gesleept is.

> Meer info over MINI Road Assist 24/7

Ben je ergens anders verzekerd?

Neem zo snel mogelijk contact op met je verzekeraar.

Nog een vraag over ongeval of schade?
• Mail ons: contract.sf@bmw.be
• Of bel ons: +32 3 890 51 11
Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.

Tip: hou je klantennummer bij de hand. Dan kunnen we jou nog sneller helpen.

Diefstal.

Hoe geef ik een gestolen wagen aan?

Ben je verzekerd via MINI Financial Services?

Doe je aangifte bij de politie, en bezorg ons zo snel mogelijk een kopie van het verhoor via insurance.fs@bmw.be.

Ben je ergens anders verzekerd?

Doe je aangifte bij de politie.
Neem daarna zo snel mogelijk contact op met jouw verzekeraar.

Wat als iets gestolen is uit mijn wagen?

Via je autoverzekering ben je niet verzekerd voor gestolen goederen.
Maar vaak wel via een inboedelverzekering, woonverzekering of brandverzekering. Ga na bij je verzekeraar waarvoor je precies gedekt bent.

Heb je inbraakschade, bijvoorbeeld een gebroken ruit? Of is er iets gestolen dat ingebouwd zat in je wagen, bijvoorbeeld een GPS?
Daarvoor ben je uiteraard wel verzekerd bij MINI Financial Services.
Zie in dat geval: 'Hoe geef ik een ongeval en schade aan?'

Nog een vraag over diefstal?

• Mail ons: contract.sf@bmw.be
• Of bel ons: +32 3 890 51 11
Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.

Tip: hou je klantennummer bij de hand. Dan kunnen we jou nog sneller helpen.

Waar kan ik mijn tankkaart gebruiken?

In België

In België kan je tanken bij:
  
    •     Shell
    •     Esso
    •     Lukoil
    •     Q8
    •     Dats24

> Vind een tankstation in je buurt

In het buitenland

Vind een tankstation in de buurt met de Network Fleet App:

    •   Voor Android
    •   
Voor iPhone

NOG EEN VRAAG OVER JE TANKKAART?

Nog een vraag over je tankkaart?
• Mail ons: contract.sf@bmw.be
• Of bel ons: +32 3 890 51 11

Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.Tip: hou je klantennummer bij de hand. Dan kunnen we jou nog sneller helpen.

Terugbetaling onderhoud of herstelling

In België

Heb je een MINI Service Inclusive-onderhoudsprogramma of een financieringscontract waarin dat inbegrepen zit?
Dan hoef je niet te betalen voor onderhoud of herstelling.

In het buitenland

Heb je een onderhoudsprogramma of een financieringscontract waarin dat inbegrepen zit?
Dan hoef je ook in het buitenland niet te betalen voor je onderhoud en herstellingen.
Er zijn wel enkele voorwaarden om je factuur terugbetaald te krijgen.


Wat zijn de voorwaarden?
• Je hebt een MINI Service Inclusive onderhoudsprogramma of een financieringscontract waarin dat inbegrepen zit.
• Het onderhoud of de herstelling gebeurt bij een erkende MINI Partner.

Hoe vraag ik de terugbetaling aan?
• Laat de juiste gegevens op de factuur zetten:
o Naam:
MINI Financial Services
Lodderstraat 16
2880 Bornem
o Btw-nummer:
BE0451.453.242
• Mail een scan van die factuur naar maintenance.fs@bmw.be.

Wij regelen de rest voor jou.

NOG EEN VRAAG OVER DE TERUGBETALING VAN ONDERHOUD OF HERSTELLING?

• Mail ons: contract.sf@bmw.be
• Of bel ons: +32 3 890 51 11
Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.

Tip: hou je klantennummer bij de hand. Dan kunnen we jou nog sneller helpen.

MIJN GEGEVENS WIJZIGEN.

IK WIL MIJN CONTACTINFORMATIE WIJZIGEN.

Wil je jouw e-mailadres, telefoonnummer of adres aanpassen?

Wijzig je gegevens via:

Tip: hou je klantennummer bij de hand. Dan kunnen we jou nog sneller helpen.

IK WIL MIJN BANKREKENINGNUMMER WIJZIGEN.


Ben je veranderd van bank of bankrekeningnummer? Wijzig je bankgegevens via:

Tip: hou je klantennummer bij de hand. Dan kunnen we jou nog sneller helpen.

NOG EEN VRAAG OVER HET WIJZIGEN VAN JE GEGEVENS?

Contacteer ons via:

Tip: hou je klantennummer bij de hand. Dan kunnen we jou nog sneller helpen.

BETALINGEN.

MIJN DOMICILIËRING IS GEWEIGERD, WAT NU?

Weigert je bank de automatische domiciliëring? Dan bieden we die automatisch een tweede keer aan.

Wordt die ook de tweede keer geweigerd? Dan moet je het openstaande bedrag zelf overschrijven met deze gegevens:

        •     Rekeningnummer: BE69 8260 0066 5778
        •     BIC: DEUTBEBE
       •     Mededeling: je klantennummer

Je vindt je klantennummer rechts bovenaan op jouw contract.

HOE KRIJG IK MIJN FACTUREN?

Je krijgt jouw factuur elke maand via de post en via mail, tenzij je dit anders hebt aangegeven.

Wens je jouw voorkeuren aan te passen? Contacteer ons via:


Tip: hou je klantennummer bij de hand. Dan kunnen we jou nog sneller helpen.
 

Verder kan je een overzicht van je facturen raadplegen via Mijn Financial Services Klantenportaal > Mijn betalingen

HOE BETAAL IK MIJN FACTUREN?

Je betaalt via domiciliëring. Je hoeft er dus niet elke maand aan te denken, de betaling gebeurt vanzelf.

Regel je jouw betalingen liever op een andere manier? Laat het ons weten:

OP WELKE DAG VAN DE MAAND MOET IK BETALEN?

Die datum vind je op je contract.

Vind je het niet terug? Dan zoeken we het graag even voor jou op:


Ter info:

Voor een financieringscontract (MINI Financiering en MINI Select) betaal je de eerste keer exact een maand na de startdatum. En vanaf dan telkens voor de maand die net voorbij is.

Andere formules zijn huurcontracten: je betaalt dus bij het begin van de maand, telkens voor de maand die volgt.

NOG EEN VRAAG OVER BETALINGEN?

 

Contacteer ons via:

Tip: hou je klantennummer bij de hand. Dan kunnen we jou nog sneller helpen.

MIJN CONTRACT.

WAT ALS IK OVER MIJN MAXIMUMAANTAL KILOMETERS GA?

Je financieringscontract en/of onderhoudsprogramma is berekend volgens een:

  • Maximumaantal maanden
  • Maximumaantal kilometers

Bereik je één van bovenstaande opties? Dan heb je twee keuzes:

MIJN CONTRACT LOOPT AF.

We contacteren je tijdig om het einde van je contract in goede banen te leiden. Hier kan je ook alvast alle informatie rustig nalezen.
 

Vanaf 9 maanden voor afloop van je contract, kan je zelf jouw einde-contract-intentie ingeven via Mijn Financial Services Klantenportaal > Contracten > Kies uw contract > Einde Contract

IK WIL MIJN CONTRACT AANPASSEN.

De volgende contracten kan je aanpassen:

  • Financieringscontract (Huur Lange Termijn, Financiële Renting, Switch, Private Lease Flex)
  • Onderhoudsprogramma

Een verzekering kan je niet aanpassen.

Financieringscontract aanpassen

Wat zijn de voorwaarden?
De volgende parameters kunnen aangepast worden:

  • Looptijd
  • Kilometers
  • Restwaarde (indien van toepassing)

Wil je iets toevoegen?
Dan gelden de volgende voorwaarden:

  • Je kan alleen een onderhoudsprogramma toevoegen als je wagen:
    o Max. 3 maanden geleden voor het eerst ingeschreven is
    o Nog geen onderhoud kreeg
    o Minder dan 30.000 kilometers reed

  • Je kan alleen een verzekeringspakket toevoegen als je wagen:
    o Volgens onze inspectie in perfecte staat is


Hoeveel kost het?
Je betaalt geen administratieve kosten.
Je betaalt uiteraard wel een nieuw maandbedrag volgens wat je liet aanpassen of toevoegen.

Hoe ga je te werk?
Vertel ons wat je wil aanpassen via:


Van zodra je de aanvraag hebt ingediend, ontvang je een offerte van MINI Financial Services. Wanneer wij die offerte ondertekend terugkrijgen, passen we jouw contract aan.

Tip: heb je ook een onderhoudsprogramma? Denk eraan om ook daar je looptijd en kilometers aan te passen.

 

Onderhoudsprogramma aanpassen


Wat zijn de voorwaarden?
Er zijn geen voorwaarden.
Dit kan je aanpassen in jouw onderhoudsprogramma wanneer je wil:

  • Looptijd
  • Kilometers 


Hoeveel kost het?
Je betaalt geen administratieve kosten.
Je betaalt uiteraard wel een nieuw maandbedrag volgens wat je liet aanpassen.


Vraag ons om je contract te veranderen via:


Tip: hou je klantennummer bij de hand. Dan kunnen we jou nog sneller helpen.

Van zodra je de aanvraag hebt ingediend, ontvang je een offerte van MINI Financial Services. Wanneer wij die offerte ondertekend terugkrijgen, passen we jouw contract aan.

IK WIL MIJN CONTRACT VROEGER STOPZETTEN.

Wil je jouw wagen sneller afbetalen, je onderhoudsprogramma stopzetten of veranderen van verzekeraar?

Je kan al onze contracten vroeger stopzetten:

Tip: hou er wel rekening mee dat er telkens kosten bij horen.

Tip: heb je naast een financieringscontract ook een onderhoudsprogramma en/of verzekering? Denk eraan dat je ook die contracten op tijd stopzet.

 

Financieringscontract vroeger stopzetten

Wat zijn de voorwaarden?

Er zijn geen voorwaarden. Je kan jouw financieringscontract vroeger afbetalen wanneer je wil.

Hoeveel kost het?

Je betaalt altijd nog een laatste bedrag als je jouw contract vroeger stopzet.

Jouw laatste bedrag bestaat uit een aantal onderdelen:

  • Altijd: verbrekingsvergoeding of ‘wederbeleggingsvergoeding’
  • Soms: herberekening maximumaantal kilometers: sommige contracten zijn berekend volgens een bepaald aantal kilometers over een bepaalde looptijd. Stop je jouw contract vroeger? Dan berekenen we dat maximumaantal kilometers pro rata.

    Stel: je zou 100.000 kilometers doen op 4 jaar, maar je stopt jouw contract na 2 jaar? Dan is je maximumaantal 50.000 kilometers. Reed je meer of minder kilometers? Dan moet je extra betalen of krijg je geld terug.
  • Soms: resterende maandbedragen: bij een financiering is je totale bedrag verspreid over de volledige looptijd. Dus stop je dat vroeger? Dan is een deel nog niet afbetaald.
  • Soms: restwaarde: als je jouw wagen wil overkopen


Wat precies in je laatste bedrag zit, hangt af van je contract:

  • MINI Financiële renting, MINI Financiële leasing:
    o Verbrekingsvergoeding
    o Restwaarde, als je de wagen wil overkopen
  • MINI Financiering en MINI Select:
    o Verbrekingsvergoeding
    o Restwaarde (bij MINI Select enkel als je de wagen wil overkopen)
  • MINI Huur lange termijn en MINI All-in Private Lease:
    o Verbrekingsvergoeding

Vraag het aan via:

 

Onderhoudsprogramma vroeger stopzetten

Wat zijn de voorwaarden?

Je kan jouw onderhoudsprogramma alleen vroeger stopzetten in deze gevallen:

  • Je verkoopt je wagen
  • Je wagen is gestolen of total loss
  • De contractant is overleden

Hoeveel kost het?

Je betaalt geen administratieve kosten.
Er volgt wel nog een afrekening op basis van het aantal kilometers.
Reed je meer of minder kilometers dan geschat volgens je contract? Dan moet je voor die extra kilometers bijbetalen, of je krijgt geld terug als je er minder reed.

Hoe vraag ik het aan?

Verzamel de bewijsstukken (van verkoop, diefstal, total loss of overlijden) en contacteer ons:

  • E-mail: contract.sf@bmw.be
  • Telefoon: +32 3 890 51 11
    Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.

 

Verzekering vroeger stopzetten

Wat zijn de voorwaarden?
Er zijn geen voorwaarden. Je moet het wel via aangetekend schrijven aanvragen.

Hou je klantennummer bij de hand. Dan kunnen we jou nog sneller helpen.

Hoeveel kost het?
Dit is gratis.

Hoe vraag ik het aan?

  • Laat ons weten dat je jouw verzekering wil stopzetten via aangetekend schrijven op dit adres:
    MINI Financial Services
    Lodderstraat 16
    2880 Bornem
  • Doe dit ten laatste 3 maanden voor de jaarlijkse vervaldag van je verzekeringscontract.
  • Zodra we jouw aangetekend schrijven ontvangen, sturen we jou het document ‘Aanhangsel van Schuldvordering’: vul dit in en laat dit ondertekenen door de nieuwe verzekeraar.
  • Zodra we jouw ‘Aanhangsel van Schuldvordering’ correct hebben ontvangen, verwijderen we de verzekering uit je contract.

Uitzondering: had je net een schadegeval?
Dan kan je jouw verzekering heel eenvoudig stopzetten via:

Hou je klantennummer bij de hand. Dan kunnen we jou nog sneller helpen.

IK WIL MIJN CONTRACT OVERDRAGEN.

Welk contract wil je overdragen?
• Financieringscontract
• Onderhoudsprogramma
Een verzekering kan je niet overdragen. Je kan jouw verzekering wel stopzetten en dan een nieuwe openen.

Financieringscontract overdragen

Wat zijn de voorwaarden?

Volgende producten kunnen niet overgedragen worden:
MINI financiering (professioneel en particulier), MINI Select.
Je kan jouw financieringscontract overdragen als:

• Jullie alle twee btw-plichtig zijn
• Je dit ten laatste 6 maanden voor het einde van het contract aanvraagt

Hoeveel kost het?

• Voor de oorspronkelijke klant: 50 euro
• Voor de nieuwe klant: 200 euro

Hoe vraag ik het aan?

Je moet hiervoor een document invullen en ondertekenen. Daarna onderzoeken wij de kredietwaardigheid van de nieuwe klant.

Vraag hier het document aan

Tip: heb je ook een onderhoudsprogramma? Denk eraan om dat mee over te dragen als je dat wil.

Onderhoudsprogramma overdragen

Wat zijn de voorwaarden?

Je kan jouw onderhoudsprogramma overdragen als:
• Ook de wagen van eigenaar verandert
• Je dit ten laatste 6 maanden voor het einde van het onderhoudsprogramma aanvraagt

Hoeveel kost het?
50 euro administratieve kosten.

Hoe vraag ik het aan?
Contacteer ons:
• contract.sf@bmw.be
• +32 3 890 51 11

Tip: hou je klantennummer bij de hand. Dan kunnen we jou nog sneller helpen.

Ik wil de algemene voorwaarden van mijn contract raadplegen.

Je kan de algemene voorwaarden raadplegen via Mijn Financial Services Klantenportaal > Contracten > Kies uw contract > Documenten

NOG EEN VRAAG OVER JE CONTRACT?

Contacteer ons via:

Tip: hou je klantennummer bij de hand. Dan kunnen we jou nog sneller helpen.

CONTACT.

Contacteer ons via:

  • E-mail: contract.sf@bmw.be
  • Telefoon: +32 3 890 51 11
    Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u. 

Tip: hou je klantennummer bij de hand. Dan kunnen we je nog sneller helpen.

Bezoek ook zeker Mijn Financial Services Klantenportaal. Hier kan je onder andere:

  • Contractgegevens beheren
  • (Openstaande) betalingen raadplegen
  • Jouw einde-contract-intentie ingeven 
  • ...